سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بوستان نبوت خرم از زلال کوثر ناب او و گلستان امامت معطر از رایحه دل‌انگیز فیض اوست، باران از کرامت وجود او بر زمین و زمینیان می‌بارد و آسمان بر قامت استوار فرزندان او برقرار است. در روزگار پر تب و تاب امروز زنان مسلمان مفتخر به پیروی از الگوی کاملی هستند که مایه مباهات و سربلندی ایشان است. وجود پر برکت بهانه هستی حضرت فاطمه زهرا(س) و تأسی به آموزه‌های اخلاقی و عرفانی این گوهر آفرینش، رمز افتخار زن مسلمان است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم باری دیگر همچون سال گذشته به دخت نبی، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) و نیز به منظور ارج نهادن به مقام زن و معرفی توانمندی‌های بانوان استان، در سال نوآوری و شکوفایی دومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان قم را برگزار می‌کند.
برنامه‌های دومین جشنواره فرهنگی ـ هنری بانوان استان قم اعلام شد
سه شنبه 87/2/24 ساعت 8:29 عصر

به گزارش آینده روشن، حجت‌الاسلام شرف خانی معرفی الگوی بی‌نظیر بانوان جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب،شناسایی استعدادهای فرهنگی وهنری بانوان فرهیخته استان ، ایجاد حضور فعال تر زنان در عرصه های مختلف فرهنگی هنری و بستر سازی مناسب در جهت رشد، شکوفایی، نوآوری و نقش آفرینی خلاقانه بانوان در زمینه‌های دینی و اجتماعی را از اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و گفت: اجرای موفق این جشنواره در سال گذشته با استقبال گسترده مسئولین و بانوان استان روبرو شد و وزارت ارشاد نیز آن را به عنوان یک طرح موفق برای تمامی استان ها ابلاغ کرد.
امسال نیز اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی با هدف نوآوری و طراحی ساختار جدید و کارآمدترین جشنواره را برگزار خواهد کرد.

معاون فرهنگی و هنری ارشاد قم افزود: این جشنواره در سه محور مسابقه، نمایش گاه و نشست های تخصصی برگزار می شود. بخش مسابقه فرهنگی این جشنواره با موضوعات کتاب، مقاله، شعر، متن ادبی، داستان و وب لاگ نویسی و در بخش هنری با موضوعات خوش نویسی، هنرهای تجسمی، عکس، فیلم کوتاه، فیلم نامه خواهد بود.

شرف خانی آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در بخش مسابقه را بیستم خرداد ماه عنوان کردو افزود: آثاری که درون مایه فرهنگی و هنری داشته باشند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی دومین محور جشنواره را نمایشگاه عنوان کرد و گفت: همه مؤسسات، مراکز فرهنگی هنری و نهاد هایی که بانوان فرهیخته و هنرمند در آنها به صورت مستقل فعالیت می کنند می توانند جهت شرکت در نمایشگاه ، تا پانزدهم خرداد ماه آمادگی خود را به دبیر خانه جشنواره اعلام نمایند.
معاون فرهنگی هنری ارشاد قم برگزاری نشست ها و همایش های تخصصی بانوان با موضوع های شخصیت شناسی حضرت زهرا (س)، پاسخ به شبهات با موضوع بانوان، نوآوری در عرصه فرهنگی هنری با گرایش به موضوع بانوان، مبانی هنر دینی و جلسات نقد و بررسی آثار فرهنگی و هنری بانوان را از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان فرهیخته برگزار خواهد شد.
دبیر دومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان قم در خصوص جوایز این جشنواره گفت: اعطای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره،سفر حج عمره،عتبات عالیات و سکه بهار آزادی از مهم ترین جوایز این جشنواره است.

حجت الاسلام شرف خانی هم چنین اظهار داشت: به غرفه ها و آثار ی که درون مایه ی معنوی با موضوع نوآوری و شکوفایی در رشته های مورد نظر باشد، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

نوشته های دیگران ()


- صفحه اصلی
- ثبت نام در بخش وبلاگ
- پست الکترونیک
-  RSS 
-  Atom 

- کل بازدیدها:6406 بازدید
- امروز :4بازدید
- دیروز :0بازدید