سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بوستان نبوت خرم از زلال کوثر ناب او و گلستان امامت معطر از رایحه دل‌انگیز فیض اوست، باران از کرامت وجود او بر زمین و زمینیان می‌بارد و آسمان بر قامت استوار فرزندان او برقرار است. در روزگار پر تب و تاب امروز زنان مسلمان مفتخر به پیروی از الگوی کاملی هستند که مایه مباهات و سربلندی ایشان است. وجود پر برکت بهانه هستی حضرت فاطمه زهرا(س) و تأسی به آموزه‌های اخلاقی و عرفانی این گوهر آفرینش، رمز افتخار زن مسلمان است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم باری دیگر همچون سال گذشته به دخت نبی، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) و نیز به منظور ارج نهادن به مقام زن و معرفی توانمندی‌های بانوان استان، در سال نوآوری و شکوفایی دومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان قم را برگزار می‌کند.
گزارشی از اولین جشنواره با خبری از یک خبرگزاری
پنج شنبه 87/2/19 ساعت 12:0 عصر

  

به گزارش خبرگزاری آینده روشن، اولین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان قم با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

 در این مراسم که با حضور دکتر ایمانی معاون فرهنگی هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر نجابت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قم، بیوت مراجع عظام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمع کثیری از بانوان استان قم برگزار شده بود، دکتر محمدحسین ایمانی‌خوشخو برگزاری این نمایشگاه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بین هنر و دین ارتباط منطقی برقرار کرد و به این فرضیه که دین ارتباطی با هنر و موضوعات اجتماعی ندارد خط بطلان کشید.

وی گفت: قبل از انقلاب کسانی که در حوزه دین فعالیت می کردند مجالی برای خود نمی دیدند که وارد عرصه هنر شوید زیرا هنر در اختیار یک قشر خاص و با اهداف خاص بود و امروز به برکت انقلاب اسلامی ما شاهد این هستیم که بانوان مسلمان کشور با حفظ موازین شرعی چگونه توانسته اند خود را در عرصه های مختلف هنری نشان دهند و حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: محتوای مسائل هنری در دولت نهم به دین مزین شده است و امروزه کمتر جلوه ای از هنر یافت می شود که از این مضامین بی بهره باشد.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان از روحانیون و حوزه های علمیه در خواست کرد به جوانان در این راه کمک کنند و به سوالات و شبهات موجود در عرصه هنر پاسخ راهگشا بدهند.

وی خاطرنشان کرد: با رویکرد خوبی که حوزه علمیه دارد و با تکیه بر پشتوانه های اصلی مرجعیت می توان پاسخ مناسبی به جامعه هنری کشور داد تا هنر از حاشیه به میان مردم آورده شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حرکت نشان دهنده حضور کسانی است که با تکیه بر دین می خواهند وارد عرصه هنر و اجتماع کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری هنرمندان با حضور آنان در بطن مردم میسر می شود، گفت: باید دستاوردهای هنری هنرمندان با ارائه به بازار در جامعه عرضه شود.

وی در پایان خبر از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نماز با رویکرد ملی داد و گفت: با توجه به درخواست هنرمندان و جهت معرفی آثار فرهنگی و هنری در زمنیه نماز به زودی این جشنواره برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حمید رسایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در بخش دیگری از این مراسم مجموعه و نمایشگاه موجود را حاصل دسترنج، ذوق و سلیقه بانوان هنرمند و فرهنگی استان دانست و گفت: بدلیل کمبود امکانات و فضای نمایشگاهی نتوانستیم آن گونه شایسته است ظرفیت هنری بانوان را به نمایش بگذاریم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان دادن توانمندی بانوان قمی در عرصه فرهنگ و هنر و ارسال این پیام به جهان را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی به پشتوانه تفکر دینی، مهدوی، فاطمی و شیعی شکل گرفته است و از هنر باید بهترین استفاده را در این راستا کرد.

وی با اشاره به اینکه حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی نیست، تصریح کرد: هنر ابزاری برای رسیدن به اهداف مقدس است.

دبیر این جشنواره نیز با بیان اینکه چهار هزار اثر از بانوان قم در این نمایشگاه عرضه شد، گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گام‌های موثری برداریم.

وی افزود: حضور بانوان قمی در این نمایشگاه مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و منادیان دروغین حقوق بشر بود و توانایی های بانوان را به منصه ظهور گذاشت.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی برگزاری کارگاه‌های گروهی، نشست‌های تخصصی مهدویت، برنامه ویژه قرآنی و مسابقه چکامه عفاف را از مهم‌ترین برنامه‌های این نمایشگاه نام برد.

گفتنی است در پایان 4 غرفه موسسه فرهنگی آوینه، مرکز تخصصی مهدویت، غرفه انجمن علمی گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی قم و غرفه عکس خبری و 16 اثر در بخش هنری و 8 اثر در بخش فرهنگی به عنوان آثار برگزیده انتخاب و با اهدای هدایایی از آنان تقدیر شد


نوشته های دیگران ()


- صفحه اصلی
- ثبت نام در بخش وبلاگ
- پست الکترونیک
-  RSS 
-  Atom 

- کل بازدیدها:6408 بازدید
- امروز :6بازدید
- دیروز :0بازدید