سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بوستان نبوت خرم از زلال کوثر ناب او و گلستان امامت معطر از رایحه دل‌انگیز فیض اوست، باران از کرامت وجود او بر زمین و زمینیان می‌بارد و آسمان بر قامت استوار فرزندان او برقرار است. در روزگار پر تب و تاب امروز زنان مسلمان مفتخر به پیروی از الگوی کاملی هستند که مایه مباهات و سربلندی ایشان است. وجود پر برکت بهانه هستی حضرت فاطمه زهرا(س) و تأسی به آموزه‌های اخلاقی و عرفانی این گوهر آفرینش، رمز افتخار زن مسلمان است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم باری دیگر همچون سال گذشته به دخت نبی، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) و نیز به منظور ارج نهادن به مقام زن و معرفی توانمندی‌های بانوان استان، در سال نوآوری و شکوفایی دومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان قم را برگزار می‌کند.
ارائه بیش از نه هزار اثر فرهنگی وهنری به دبیر خانه جشنواره
پنج شنبه 87/4/6 ساعت 9:52 صبح

شرفخانی برنامه‌ها و اهداف دومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان قم را تشریح کرد.

حجه الاسلام شرفخانی دبیر دومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان قم، در این مصاحبه با اشاره به برگزاری موفق جشنواره سال گذشته و استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولین، مخصوصاً بانوان محترمه از آن جشنواره تصریح کرد: خوشبختانه امسال با پیگیری خود بانوان قمی، مصمم به برنامه‌ریزی و برگزاری هرچه بهتر این جشنواره شدیم.

وی در تشریح اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی هنری بانوان به خبرنگار ما  گفت: به منظور ارج نهادن به مقام زن و معرفی توانمندی‌های بانوان استان، طرح دومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان با هدف تجلیل از مقام شامخ حضرت زهرا. ترویج فرهنگ عفاف وحجاب . ایجاد مسیر رشد و توسعه نقش‌آفرینی در عرصه‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی و نیز شناسایی استعدادهای موفق در دستور کار قرار گرفته است.

شرفخانی از جمله اهداف دیگر این جشنواره را معرفی جایگاه زنان ایرانی مخصوصاً استان قم به عنوان مرکز تشیع و افزایش معرفت و ارتقای سطح فرهنگی زنان و آحاد جامعه نسبت به ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: به توجه به تبلیغات نادرست و گسترده رسانه‌های غربی در خصوص بانوان مسلمان ایرانی و مخصوصاً استان قم که سعی در القای محدودیت و محرومیت بانوان مسلمان از صحنه‌های اجتماعی و فرهنگی و هنری دارند، برگزاری موفق این جشنواره با حضور و معرفی بانوان هنرمند و فرهیخته نشان دهنده حضور موفق زنان جامعه در عرصه‌های مختلف انعکاس فعالیت‌های آنان است.

دبیر دومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان قم در ادامه به بخش آزاد جشنواره اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش مسابقه و بخاطر معرفی توانمندی عموم بانوان استان بخش آزاد نیز در این جشنواره درنظر گرفته شده است.

شرفخانی در بخش دیگری از مصاحبه خود به ارسال گسترده فراخوان و تبلیغات شهری در فروردین و اردیبهشت‌ماه 1387 اشاره کرد و گفت: بعد از ارسال فراخوان، در رشته‌های شانزده گانه، تاکنون 524 اثر در بخش مسابقه  ارسال و تعداد 8758 اثر فرهنگی و هنری نیز در بخش آزاد دریافت شده است.

شرفخانی افزود: در بخش نمایشگاه تعداد 292 غرفه تقاضا شده بود که با توجه به کمبود فضای کافی، قادر به عرضه همه توانمندی‌های بانوان استان نبودیم. به همین منظور حدود 80 غرفه برای بانوان اختصاص داده شده که در دو بخش نگارخانه و بخش ویژه نیز توسط ستاد برگزاری نمایشگاه درنظر گرفته شده است.

شرفخانی غرفه‌های درنظر گرفته شده در نمایشگاه را شامل غرفه‌های ویژه عفاف و حجاب، شخصیت‌شناسی حضرت زهرا(س)، بانوان الگوی اسلام، بخش کودک، نگارخانه و بخش کارگاهی دانست و تصریح کرد: در بخش نگارخانه و کارگاهی بانوان هنرمند در رشته‌های صنایع دستی، طراحی، گرافیک، نقاشی و خوشنویسی و نگارگری به صورت زنده آثار خود را با موضوع عفاف و حجاب و حضرت زهرا(س) خلق و در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

آقای شرفخانی در پایان اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای،‌دانشگاه قم، جامعه‌الزهرا، دانشگاه اصول دین، پژوهشگاه خواجه‌نصیرالدین، دانشگاه پردیس قم و مؤسسه قرآن و عترت مرکز پژوهش‌های صدا و سیما از جمله مراکز و سازمان‌هایی هستند که به صورت اختصاصی درباره حضرت زهرا فعالیت دارند و در نمایشگاه آثار خود را عرضه خواهند کرد

نوشته های دیگران ()


- صفحه اصلی
- ثبت نام در بخش وبلاگ
- پست الکترونیک
-  RSS 
-  Atom 

- کل بازدیدها:6404 بازدید
- امروز :2بازدید
- دیروز :0بازدید