سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بوستان نبوت خرم از زلال کوثر ناب او و گلستان امامت معطر از رایحه دل‌انگیز فیض اوست، باران از کرامت وجود او بر زمین و زمینیان می‌بارد و آسمان بر قامت استوار فرزندان او برقرار است. در روزگار پر تب و تاب امروز زنان مسلمان مفتخر به پیروی از الگوی کاملی هستند که مایه مباهات و سربلندی ایشان است. وجود پر برکت بهانه هستی حضرت فاطمه زهرا(س) و تأسی به آموزه‌های اخلاقی و عرفانی این گوهر آفرینش، رمز افتخار زن مسلمان است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم باری دیگر همچون سال گذشته به دخت نبی، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) و نیز به منظور ارج نهادن به مقام زن و معرفی توانمندی‌های بانوان استان، در سال نوآوری و شکوفایی دومین جشنواره فرهنگی هنری بانوان استان قم را برگزار می‌کند.
جشنواره بهترین منابع تغذیه و نرم افزاری برای هنرمندان
شنبه 87/4/8 ساعت 3:56 عصر

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصیات و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) باید در تمام عرصه های حکومتی، فردی و اجتماعی فرهنگسازی شود.

به گزارش ما، دکتر لاله افتخاری در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری بانوان استان قم در مدرسه بنت الهدی افزود: نقش سازنده و موثر حضرت زهرا(س) و جایگاه والای ایشان به عنوان دختر، همسر و مادر الگوی مناسبی برای مردان و زنان بسیار راهگشا و ضروری می‌باشد.

وی اظهار داشت: الگوبرداری از دختر پیامبر اکرم(ص) در عرصه های فرهنگی و هنری چون داستان، رمان، فیلم‌ها و نمایشنامه‌ها و تولیدات صدا و سیما بروز کرده و باید متجلی شود.

وی ادامه داد: سیاست های کلان نظام، اقدامات اجرایی، قانونگذاری‌ها و سخنرانی های وعاظ و علما باید دربردارنده و منعکس‌کننده این الگوی حقیقی و کارگشا باشد.

افتخاری بیان داشت: همه مردم دنیا به شناخت و درک این الگوی همه جانبه و مناسب نیاز دارند تا از ابعاد رسالت عظیم حضرت زهرا(س) در نقش های مادری و همسری بهره مند شوند.

وی کنوانسیون رفع تبعیض زنان را از فتنه های دشمنان ذکر کرد و گفت:
خوشبختانه در کشور ما به دلیل تناقض بااسلام تصویب نشد و ما الان شاهد آثار و پیامدهای مخرب این کنوانسیون در سایر کشورها می‌باشیم.

وی افزایش طلاق ها، متزلزل شدن بنیان خانواده، افزایش آمار کودکان تک والدینی، سرخوردگی و افسردگی زنان، خودکشی و ناهنجاری های اجتماعی را از جمله آثار لوایح دولتمردان غربی در دفاع از زنان ذکر کرد.

افتخاری خاطرنشان کرد: اکنون زنان مسلمان، از دنیا به دلیل اجرای این قوانین طلبکارند چرا که موجب نادیده گرفتن حقوق بانوان در این دوران جاهلیت مدرن شده است.

وی برپایی چنین جشنواره و نمایشگاه های ویژه بانوان را به عنوان بهترین منابع تغذیه و نرم افزاری برای هنرمندان و تولیدات برنامه ای صدا و سیما ذکر کرد که باید برگزاری آنها استمرار داشته باشد.

درادامه معاون سیاسی امنیتی استانداری قم نیز مهمترین عامل ریشه اکثر ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد، بزهکاری و دختران فراری را از هم پاشیدگی بنیا ن های خانواده‌ها ذکر کرد.

احمد حاجی زاده افزود: عدم استفاده عملی از الگوهای اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) عامل متزلزل شدن خانواده‌ها در سطح جامعه می‌باشد.

وی گفت: باید زمینه مناسب برای اجرایی نمودن این الگوها در مسائل دینی، اجتماعی، فردی و تربیتی در جامعه فراهم شود.

وی خانواده و آموزش و پرورش را دو ارگان مهم و تاثیرگذار در شکل گیری اخلاق و تربیت کودکان ذکر کرد که متاسفانه فضای آن چندان مناسب نیست و نیاز به برنامه ریزی های اساسی دارد.

حاجی زاده اظهار داشت: باید زنان مومنه خود را در انجام کلیه امور اجرایی باور کنیم.

دومین نمایشگاه فرهنگی و هنری بانوان استان قم از امروز آغاز و تا ???? تیرماه سالجاری ادامه خواهد داشت


نوشته های دیگران ()


- صفحه اصلی
- ثبت نام در بخش وبلاگ
- پست الکترونیک
-  RSS 
-  Atom 

- کل بازدیدها:6403 بازدید
- امروز :1بازدید
- دیروز :0بازدید